Перейти до змісту

Велопохід квітневим Закарпаттям


Navigator

Рекомендовані повідомлення

78dffffffkugjf.jpg

В цій темі плануємо викласти разом з MNA звіт про семидену подорож по горам і рівнинам Закарпаття.

hjzzzzzzzzzbh.jpg

Похід проходив з 25 квітня по 1 травня 2015 року.

hrzzzzzzzzhtr.jpg

Дистанція склала 360 важких кілометрів.

mftxxxxxxxxxxth.jpg

По прогнозу погоди на 5 днів передбачались невеликі дощі, а на 2 дні сильні дощі. Насправді з опадами були лише чотири дні і то переважно вночі і ввечері.

kufccccchxht.jpg

Один день був дуже вітряний з боковим, а потім зустрічним напрямком, який достатньо вимотав.

kufcccccccccccj.jpg

Далі виложимо схему і більш детальну розповідь про подорож. А так, як ми обоє захоплюємось пейзажною фотографією, то будуть і фотогорафії.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Класні фото. Чекаємо продовження і фотозвіту, і розповіді ;)

До речі, на Закарпаття добирались на авто?

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

До речі, на Закарпаття добирались на авто?

Похід планувався спочатку пішохідний і трошки раньше. Але погода в Карпатах була дуже холодна. По вебкамерам в Буковелі постійно спостерігав снігопад і температуру -3С. Потім трошки потепліло, але на верхах ще лежало багато снігу. Тому вирішили вдвох з Максом їхати в велопохід теплими долинами Закарпаття. Спосіб добирання виник спонтано. До Львова ранком за три години доїхали машиною. Її поставили на стоянку на околиці міста. Далі 8 км містом до ЖД вокзалу і на 9.30 електричка до Сянок на Ужицький перевал. Білети дуже дешеві. Їхали 4,5 години. Біля 14.00 були на перевалі. На самому перевалі в мене переламалась стійка кріплення багажника. Скрутив дротом, а в Ужі заїхали до газди, підібрали потрібний діаметер труби, обрізали її і вставили в неї переламану стійку. Щоб не гуляло - скрутили дротом. Так фіксують переламану руку. На цьому "костилі" я проїхав весь похід і знімати-міняти його не збираюсь!

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Перед Ужицьким перевалом природа сурова. В селах мало фруктових дерев, ліси смерекові, листяні дерева ще майже не розпускались. На Вододільному хребті і в польских Бескидах ще лежить сніг.

119200489.jpg

Дує холодний вітер. В Яворові підкупили дещо з продуктів і до перевалу.

119200487.jpg

На перевалі перевірка документів - поруч кордон. В електричці також перевіряли паспорти.

119200480.jpg

За перевалом пейзаж одразу і разюче міняється! Тепліше, набагато більше зелені, ростуть черешневі дерева, біля деяких хат є винограники. Все це завдяки вододільному хребту, який притримує холодні маси повітря з півночі.

119200488.jpg

Котимо повільно, роздивляючись місцевість. Через декілька сіл завертаєм з долини Ужа на бічну його притоку потік Тихий. Дорога вузька, яка веде до єдиного в цій долині села Тихий.

119200490.jpg

Панорама Тихого.

119200481.jpg

119200477.jpg

Від церкви повертаємо на підйом через хребет, який відокремлює цю долину від долини ріки Люта. Підйом йде по грунтовим стежкам і дорогам.

119200476.jpg

Їхати неможливо, велосипеди пропихаємо на руках. Поки забрались на верх вже звечоріло. Підшукали площадку для ночівки.

119200474.jpg

Звідси видно засніжені Лаутанську Голицю і Полонину Руну.

119200483.jpg

Сонце сідає за скалистий гребінь.

119200479.jpg

На вогні доварилась вечеря, парує чай.

119200473.jpg

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Варто зауважити, що залізнична магістраль до Ужгорода через Сянки вважається найгарнішою в Україні і це дійсно так.

На вокзалі в Сянках, якому вже 111 років, крім нас висадились ще двоє подорожуючих з великими рюкзаками.

DSC_0001%D0%B0.jpg

Наздогнали їх на підйомі до сянківської церкви. Виявилось, це польські туристи налаштовані пішки дістатись до г. Пікуй - найвищої вершини Вододільного хребта

DSC_0003%D0%B0.jpg

Попри сильний зустрічний вітер доїхали до Ужоцького перевалу. Поруч з дорогою памятна стелла і кладовище воїнів Першої світової.

DSC_0005%D0%B0.jpg

DSC_0012%D0%B0.jpg

Через поломку багажника у Навігатора затримались. Далі був крутий, проте живописний спуск в долину Ужа. Декілька раз зупинялись, щоб вистигнули гальма. Як вже згадувалось, контраст між північними і південними схилами разючий!

DSC_0021%D0%B0.jpg

с. Ужок

DSC_0017%D0%B0.jpg

DSC_0026%D0%B0.jpg

Дорога до Тихого на всій протяжності обсаджена яблунями

DSC_0029%D0%B0.jpg

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

В Тихому

DSC_0038%D0%B0.jpg

DSC_0042%D0%B0.jpg

DSC_0046%D0%B0.jpg

В селі звернули вверх до церкви і далі з годину штовхали велосипеди на грунтовий перевал

DSC_0049%D0%B0.jpg

Ще з годину шукали краще місце для ночівлі з гарною оглядовістю на самій сідловині. І таки знайшли.

Внизу останні промені над селом Люта

DSC_0052%D0%B0.jpg

DSC_0054%D0%B0.jpg

На горизонті гора Лаутанська Голиця - 1375 м.

DSC_0051%D0%B0.jpg

Хребет Великий Рожданів на південному заході.

DSC_0070%D0%B0.jpg

25 квітня проїхали всього лише 26 км.

Карта

%D0%B2%D0%B5%D0%BB%D0%BE%D0%BF%D0%BE%D1%85%D1%96%D0%B41%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D1%8C.jpg

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Цікаво, на який велосипедах (моделі) відправились у таку важку подорож?

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Цікаво, на який велосипедах (моделі) відправились у таку важку подорож?

На двох, майже однакових, найнерах Кенондейл з самою простою бюджетною підвіскою.

u6dddddu.jpg

Ніч в горах при чистому небі була холодна. Температура впала майже до нуля. Макс мерз в двух літніх спальниках, вночі вставав вдягав рукавиці на ноги)). А спали просто під відкритим небом. Макс на карематі, я на куску поліетилена. В пуховому НАТОвському спальнику не мерз.

Ранок з видом на полонину Руну.

119227069.jpg

Спуск до села Люта досить крутий. Втрата висоти понад 200 метрів.

hgaaaaaaaaaaaaaat.jpg

119227056.jpg

Декілька етнозамальовок з самого села, розташованого далеко від доріг і туристичних стежок.

119227060.jpg

119227070.jpg

119227057.jpg

119200478.jpg

119227075.jpg

Місток через ріку Лютянку. Вона починається між Руною і Лаутанською Голицею. Північні схили цих гір ще завалені снігом. Місцеві казали, що там ще може бути по пояс снігу.

119227071.jpg

Під час повені в 1998 році Лютянка знесла автомобільну і вузкоколійну дороги вздовж своєї течії на участку між Лютою і Чорноголовою. Руйнування були настільки тотальні, що зв"язок між цими селами повністю перервався. Туди немає навіть пішохідної стежки! А колись це була головна дорога в районий центр і в Ужгород. Знову ж місцеві відговорили нас пробиратись до Чорноголови. Дорога до цього села для нас стала довшою раза в чотири. Прийшлось через перевал виїзжати на Уж, а потім через перевал знову на Лютянку.

По мірі наближення до Ужа, стає все більше зелені. Попадаються перші цвітучі дерева: черешні і алича.

e4gtsdddddh.jpg

В селі Кострицька Розтока

119227072.jpg

119227065.jpg

Ріка Уж

119227067.jpg

Весняна дорога

119227061.jpg

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Зранку, під час спуску з хребта, перед нами відрились ще кращі краєвиди. Йти було слизько через росу

DSC_0083%D0%B0.jpg

DSC_0080%D0%B0.jpg

DSC_0097%D0%B0.jpg

DSC_0100%D0%B0.jpg

Натрапили на таку хижу-укриття для пастухів

DSC_0107%D0%B0.jpg

Там під Полониною Руна та Лаутанською Голицею починається річка Лютянка.

DSC_0113%D0%B0.jpg

Стосовно коней педальний

Cannondale SL 29' та Cannondale Trail 7 29' на фоні Полонини Руна

DSC_0119%D0%B0.jpg

На останніх хатах номери десь за 900

DSC_0175%D0%B0.jpg

На верху села доволі багато закинутих пусток

DSC_0181%D0%B0.jpg

Кожна нова вуличка радувала око. Потічки на кожному боці. Часто вулиці проходять прямо по струмках

DSC_0177%D0%B0.jpg

DSC_0184%D0%B0.jpg

За Лютою повернули на село Вишка, на невеликий перевал. Там на спуску гепнувся, коли поїхало на гравію переднє менш навантажене колесо. Здер коліно і трохи пальці. Далі їхав обережніше)

DSC_0193%D0%B0.jpg

В селі Костринська Розтока

DSC_0208%D0%B0.jpg

Далі вкрутили 15 км вздовж річки Уж по трасі до Великого Березного. Долина Ужа дуже гарна, плюс хороше асфальтове покриття.

DSC_0212%D0%B0.jpg

DSC_0213%D0%B0.jpg

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Проїхавшись недовго по дорозі вздовж Ужу, в Великому Березному повернули наліво. І вже до самого вечора стежки і дороги водили нас через перевали і невеликі долини з, зажатими в них, рідкими селами. Був цілий куст сіл за однаковою назвою Пастіль. Так виглядає з невисокого перевалу Берендянська Пастіль.

119303346.jpg

А це дорога на Костеву Пастіль

rtyhsrjy76.jpg

І ще декілька пейзажів з цього віддаленого села.

119303343.jpg

119303352.jpg

Загальна панорама Костелевої Пастілі з найдальшої точки улоговини. Макс дереться вгору.

119303345.jpg

jyudfsiolcnv.jpg

За селом стежка на крутий перевал до Чорноголови. Далі річка Люта і потік Бачівський, з якого ми почали підйом на хребет Петиговець. Висота підйому понад 400 метрів. Для кінця дня це заважко.

Погода хмуриться. Під смерекою перечікуєм дощик. В селі Смереково похмуро, полосами йдуть дощі.

119303344.jpg

119303354.jpg

Далі різкий підйом.

65udyty.jpg

Саламандра

gdfgesra.jpg

На хребет видираємось з дощем. Ложимо велосипеди і натягуємо над ними тент. Поруч розпалюємо вогонь, де готуємо чай і вечерю. Спальники розстеляємо між велосипедами.

119303351.jpg

В нас йде дощ, а над недалекою Словакією постійно просвітляється чисте небо.

119303347.jpg

По тентові шумить дощ. Поруч горить жаркий вогонь з березових дров. В долинах з"являються тисячі вогнів. Добре видно Перечин, а на дальньому плані проглядає Ужгород, до якого нам завтра їхати.

119303348.jpg

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

На одній з вулиць у Великому Березному побачили картину, яку неодмінно очікували зустріти в Закарпатті. З річки і далі вверх вгору тягнулись нетрі з хищ, сараїв, прибудов в яких жили цигани. Земля скрізь витоптана, бігають замурзані циганчата разом з кучею собак. Такий собі табір-гето на іншій стороні Березного довжиною в пару кілометрів. Так як був підйом, то ми не зупинялись, а вкручували доки дозволяв нахил.

За перевалом потрапляєш вже в зовсім інший світ - світ Пастілів. Кожна наступне село мальовничіше розташоване за попереднє. Від самої їзди по дорозі отримуєш задоволення - трохи верх, потім вниз і так багато раз. Ця долина залишила найприємніші враження. І що найбільш радувало, що тут туристів бачать дуже рідко.

В Костевій Пастілі

DSC_0224%D0%B0.jpg

DSC_0226%D0%B0.jpg

Через деякий час село закінчується в тупикові - гори невисоким хребтом обступили його з усіх сторін. Перед останньою хатою місцеві, які йшли на перевал показали нам дорогу до сусіднього села Чорноголови. Дорога більш пішохідна, ніж для проїзду. Спочатку дуже крута. Хоча на карті позначена як авто. Насправді, ще за часів Союзу в планах було об'єднати ці села серпантином через хребет, що безсумнівно зіпсувало б такі краєвиди.

DSC_0228%D0%B0.jpg

DSC_0230%D0%B0.jpg

DSC_0231%D0%B0.jpg

DSC_0246%D0%B0.jpg

По хребту рухались по вузькій стежині над урвищем. На велосипеді це ще те задоволення! Іноді дуже стрьомне.

DSC_0258%D0%B0.jpg

DSC_0254%D0%B0.jpg

DSC_0259%D0%B0.jpg

Крутий спуск до Чорноголова

DSC_0261%D0%B0.jpg

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Недовга зупинка на мості при виїзді з с. Чорноголова і цікава бесіда з дідом, який чекав транспорт в тупикове село Буківцьово. Наскільки до нього важко дістатись я зрозумів не відразу. Лише потім, коли долав ті 8 гірських крутих кілометрів до сусіднього Смерекового.

По дорозі на одному з поворотів нас мало не зачепили групи мото- і квадроциклістів. Загалом більше 20 райдерів-камікадзе.

Підйом до Смерекового

DSC_0266%D0%B0.jpg

В Смерековому ховались від дощу під смерекою)

DSC_0277%D0%B0.jpg

DSC_0274%D0%B0.jpg

В селі немає жодної рівної та прямої вулиці. Лише пагорби.

DSC_0278%D0%B0.jpg

DSC_0281%D0%B0.jpg

За селом, вже під кінець дня, осилили декілька важких підйомів та спусків, постійно втікаючи від дощу.

DSC_0285%D0%B0.jpg

DSC_0304%D0%B0.jpg

В якості нагороди, побачили саламандру та неймовірний захід сонця з вершини Петиговця.

DSC_0327%D0%B0.jpg

В другий день проїхали 65 км.

(Фіолетовим позначив маршрут по якому планувалось проїхати, однак дорога там розмита ще з повеней 1998 року. Сам "каньйон" річки Лютиця дуже цікавий, хочеться по ньому пройти пішки)

%D0%B2%D0%B5%D0%BB%D0%BE%D0%BF%D0%BE%D1%85%D1%96%D0%B42%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D1%8C.jpg

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

(Фіолетовим позначив маршрут по якому планувалось проїхати, однак дорога там розмита ще з повеней 1998 року. Сам "каньйон" річки Лютиця дуже цікавий, хочеться по ньому пройти пішки)

Декілька фото з панораміо: каньой Лютиці і залишки дорог.

95446021.jpg

53528876.jpg

54910596.jpg

З цих фото зрозуміло, чому ми не ризикнули тудою пробиратись з велосипедами.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Перші промені над хребтом Петиговець. Внизу, закутані в туман, долини Ужа і Тур"ї.

119338220.jpg

По верхівках хребтів цвітуть черешні.

119338231.jpg

Минулорічна шипшина

119338235.jpg

З"являється вітер

119338229.jpg

Дорога на схилі гори Діл Вільшинський

119338219.jpg

Потічок на околиці села Вільшинки

119338228.jpg

119338248.jpg

Пейзажі в Вільшинках. Село незвично розташовано поперек південого схилу гори Діл Вільшинський на висоті 600-700 метрів.

119338252.jpg

119338225.jpg

119338238.jpg

119338226.jpg

119338240.jpg

119338245.jpg

За селом різка втрата висоти (біля 200 метрів) і скочування в долину ріки Турієчка.

119338223.jpg

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Село Вільшинки знаходилось відразу за цим пагорбом. На його вершині, обабіч дороги, капличка.

DSC_0409%25D0%25B0.jpg

DSC_0429%25D0%25B0.jpg

DSC_0431%25D0%25B0.jpg

З боку каплички неймовірний огляд на всі 4 сторони

На заході зеленіє хребет Петиговець, з вершини якого ми приїхали

DSC_0424%25D0%25B0.jpg

На півночі - одна з вершин Ділу Вільшанського (899 м)

DSC_0439%25D0%25B0.jpg

На сході і півдні розкинулось довкола Ділу затишне село Вільшинки.

DSC_0437%25D0%25B0.jpg

Декілька замальовок з самого села

DSC_0446%25D0%25B0.jpg

Біля церкви

DSC_0457%25D0%25B0.jpg

DSC_0458%25D0%25B0.jpg

Останні хати формують ніби ворота в село. Далі 3 кілометри крутого серпантину вниз до річки Туриця

DSC_0463%25D0%25B0.jpg

DSC_0470%25D0%25B0.jpg

А це вже вид на село і гору Діл Вільшанський знизу, після спуску від річки Туриця.

DSC_0476%25D0%25B0.jpg

Далі вже рухались вздовж притоки Ужа, річки Тур'я. Понад трасою насаджено безліч яблунь, які цвіли червоним та рожевим.

DSC_0479%25D0%25B0.jpg

Перед Перечином переїхали Уж. Справа видно місце впадіння Тур'ї.

DSC_0481%25D0%25B0.jpg

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Вогні Ужгорода світили вночі ніби не так далеко, а прийшлось пиляти здорово. Погода сонячна, вітряна. В долині Тур"ї машин на дорогах ще мало, чого не скажеш про передмістя Ужгорода.

119370234.jpg

119370229.jpg

Ріка Тур"я

119370248.jpg

119370237.jpg

В Ужгород прибули перед обідом і надовго задержались в місті. Цвіли дерева сакури і магнолії. Відвідали ужгородський замок і етномузей, центральні вулиці і набережну Ужа.

Макс застряв в замку, я - в музеї. Етнографія моє захоплення. Колись подумував поступати в московський ентнографічний інститут.

Вид з замка на музей, вони там поруч.

119370240.jpg

В самому музеї до 15 старовинних хат. Тут є що подивитись. Сам музей, судячи по датам переносу хат, організували в 1965-67 роках.

119370236.jpg

119370230.jpg

119370244.jpg

119370232.jpg

Пізній обід на набережній Ужа. Далі прикупили продукти і виїхали з міста в південно-західному напрямку з метою проїхати рівнинне Закарпаття, максимально притискаючись до держкордону. Ціль - ознайомлення з архітектурою і побутом угорців Закрпаття.

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Пост про Ужгород і його замок.

Всередині і ззовні виглядає дуже навіть достойно і доглянуто. Вхід в середину здається 15 грн.

DSC_0516%25D0%25B0.jpg

DSC_516%25D0%25B1.jpg

Вважаю, що кінець квітня - початок травня найкращий сезон для відвідування Ужгороду. В місті цвіте безліч кущів магнолії, японської айви і що найбільш незвично для України - це сакура.

DSC_0518%25D0%25B0.jpg

У замковому подвір'ї міні ботанічний сад. На кожному дереві прикріплена табличка з назвою. Є досить цікаві екземпляри, такі як кримська сосна, псевдотсуга Дугласа, різні види кленів і звісно сакури.

DSC_0484%25D0%25B0.jpg

DSC_0489%25D0%25B0.jpg

DSC_0516%25D0%25B2.jpg

Турул — міфічний птах стародавніх угрів. Скульптурі більше 100 років.

DSC_0493%25D0%25B0.jpg

Фундамент церкви Св. Юрія

DSC_0502%25D0%25B0.jpg

DSC_0508%25D0%25B0.jpg

В замку ще багато роботи можна зробити для покращення його привабливості. Наприклад, доробити, як в Луцькому деревяні сходи і галереї, які колись тут були теж і т.п.

DSC_0512%25D0%25B0.jpg

Загалом походили і покатались по різним ужгородським закуткам десь 4-5 годин.

DSC_0516%25D0%25B4.jpg

DSC_0516%25D0%25B3.jpg

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Від Ужгорода ще проїхали 5-6 сіл і стали на ночівку в полі неподалік села Сюрте.

119398212.jpg

В високих травах натоптані фазанячі стежки. Кількість цих птах вражає. З кущів і трави постійно долітають їх різкі крики. Розміром вони з курку, тільки бігають раз в п"ять швидше.

Двома важливими умовами для проживання фазанів на території є наявність достатньої кількості води влітку та невеликих сніговий покрив взимку. Якщо літо надто сухе і поблизу немає води, то фазан мігрує до джерел води. Може переселятися на великі відстані. Якщо взимку товщина снігового покриву більше 15 сантиметрів і тримається такою більше 10 діб, то фазан також відмігровує з тієї території.

MTQuMDcuMjAxNC0xNDozOTI0NTQ49044.jpg

Доходило до того, що ми варимо вечерю, а поруч б"ється два самця )) Макс не хотів лягати на їх стежці - казав, що вночі затопчуть.

Під ранок пішов дощик. Натягнули тент. Наступний день видався похмурим, надходили важкі хмари і нас поливало дощем.

За день проїхали 17 угорських сіл понад кордоном з Угорщиною. Дистанція склала біля 80 кілометрів.

Вулиця в Есені

119398174.jpg

Костел і пам"ятник солдатам Першої світової в Есені

119398226.jpg

На в"їздах в села стоять таблички

119398223.jpg

Костел в Соловці, до кордону 200 метрів.

119398179.jpg

Після дощу

119398169.jpg

Стара хата

119398176.jpg

Типова угорська вуличка

119398227.jpg

На околиці

119398222.jpg

119398215.jpg

Черепичні дахи і гострі шпилі - характерний тутешній пейзаж

119398219.jpg

На подір"ї старої хати

119398221.jpg

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Практично в перших селах за Ужгородом з'явилась вже зовсім інша сільська архітектура, характерна для Угорщини: довгі будинки об'єднанні з сараями та високі католицькі костели, греко-католицькі та протестанстські церкви.

Угорці компактно проживають на півдні Закарпатської області. В селах, де ми побували мадярів 90-98%.

На цій карті зеленим виділено територію їх розселення.

Etnos0.gif

с. Паладь-Комарівці

DSC_0526%25D0%25B0.jpg

DSC_0529%25D0%25B0.jpg

Практично із будь-якої частини рівнини в гарну погоду вдалині видно гори.

DSC_0533%25D0%25B0.jpg

Величезні поля з лісосмугами неподалік Сюрте - ідеальне місце для фазанів.

DSC_0535%25D0%25B0.jpg

Третього дня, спустившись з гір на рівнини, проїхали 76 км.

%25D0%25B2%25D0%25B5%25D0%25BB%25D0%25BE%25D0%25BF%25D0%25BE%25D1%2585%25D1%2596%25D0%25B43%25D0%25B4%25D0%25B5%25D0%25BD%25D1%258C.jpg

Вранці невеликим дощем нас зустрів Чоп - найзахідніше місто в Україні. Практично нічого цікавого в місті немає. Виділяється лише великий вокзал. На вулицях часто зустрічали людей у формі прикордонників. Хотілося б, щоб колись у Чопі був можливий доступ до Тиси.

DSC_0538%25D0%25A7%25D0%25BE%25D0%25BF.jpg

Четвертий день подорожі був повністю присвячений угорським селам та краєвидам.

Село Есень. За дамбою прикордонна зона і Тиса.

DSC_0541%25D0%25B0.jpg

DSC_0544%25D0%25B0.jpg

Село Соловка

DSC_0554%25D0%25B0.jpg

Сподобався сквер за церквою і це в невеликому селі!

DSC_0555%25D0%25B0.jpg

DSC_0561%25D0%25B0.jpg

Гори все далі...

DSC_0565%25D0%25B0.jpg

У всіх цих селах незвична для України компактна сільська забудова, відсутність хуторів. Довгі будинки тісно туляться один до одного.

%25D0%2595%25D1%2581%25D0%25B5%25D0%25BD%25D1%258C%2B%25D0%25BA%25D0%25B0%25D1%2580%25D1%2582%25D0%25B0.jpg

%25D0%25A1%25D0%25BE%25D0%25BB%25D0%25BE%25D0%25B2%25D0%25BA%25D0%25B0%2B%25D0%25BA%25D0%25B0%25D1%2580%25D1%2582%25D0%25B0.jpg

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

В другій половині дня погода покращилась. Далі маршрут пролягав через такі угорські села: Горонглаб, Гетен, Попово, Косонь, Запсонь, Дийда. Старі будинки тут виглядають як нові. Такої різноманітності кольорів хат я не бачив ще ніде.

DSC_0570%25D0%25B0.jpg

DSC_0573%25D0%25B0.jpg

DSC_0575%25D0%25B0.jpg

DSC_0587%25D0%25B0.jpg

DSC_0576%25D0%25B0.jpg

DSC_0583%25D0%25B0.jpg

В деяких селах ще траплялась стара, проте дуже якісна австро-угорська бруківка.

С. Попово

DSC_0582%25D0%25B0.jpg

Костел в Попово

DSC_0588%25D0%25B0.jpg

Вуличка в Косоні

DSC_0591%25D0%25B0.jpg

Що сподобалось ще, так це дитячі садочки у звичайних будинках. Дуже затишно, все доглянуте, відремонтоване. І так у кожному селі.

DSC_0552%25D0%25B0.jpg

DSC_0586%25D0%25B0.jpg

Аж тут раптом серед угорського степу...

DSC_0584%25D0%25B0.jpg

Проїхавши Косонь і її курорт з термальними водами обабіч, на горизонті бачимо вершини поряд з Береговим. Ночівля запланована на одній з них.

DSC_0593%25D0%25B0.jpg

Перше враження від Берегового не дуже приємне - переповнений циганами вокзал. Проте далі в центрі, емоції змінюються. Цікава архітектура, маленькі вулички. Доволі все затишно.

DSC_0597%25D0%25B0.jpg

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Ввечері піднялись на гору над північною окраїною Берегово. Звідси відкриваються далекі види. Видно навіть словацькі гори.

119558642.jpg

Саме Берегово як на лодоні.

119558623.jpg

На горі, крім пастуха овець, немає нікого. Один раз пройшлись, завітавши до нас, четверо голандців: чоловік і три дівчини. Вони працюють в місії реабілітації циган. Казали, що ми на циганів не похожі. ))

119558652.jpg

119558645.jpg

119558639.jpg

По небу гуляють важкі хмари. Де-не-де видно, що йде дощ. В нас вариться вечеря. На всякий випадок натягнули тент. Вже в темноті посипав дощ. Над кордоном з Угорщиною, до якої сім кілометрів, помалу рухається промінь надпотужного прожектора. Навіть звідси видно, як він вихвачує з темряви поля і переліски.

Під ранок здійнявся шквальний вітер. Швидко змотав хлопаючий тент. За ніч в Макса спустило колесо. В шині виявили колючку терена. Поміняли камеру.

Сильний боковий вітер поступово змінився на зустрічний. Холодно. Закупили в придорожному базарчику вина, угорського копченого сала, зелені. Обідали за Іршавою в садку. Подрімали, поскручувавшись від холоду між деревами.

Ночувати вирішили бля села Керецьки. Ледь туди доїхали, вимотував вітер і погані дороги. Звідси відкривалась панорама на хребет Боржаву.

119558629.jpg

На вечір вперше виглянуло сонцу, став стихати вітер. Піднялись достатньо високо на схил хребта Діл.

119558649.jpg

Над горою Стій видно як вигнулись атмосферні лінії.

119558635.jpg

Знайшли затишну від вітру площадку. Поскидали і стали сушити мокру від поту одежу.

119558634.jpg

Останні лучі освітлюють Боржаву.

119558616.jpg

Сонце сідає в районі гір Даунака, Середній Верх.

119558622.jpg

Температура швидко падає. В сухих речах залазим в спальники і засинаєм під відкритим небом.

119558626.jpg

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

З гори, де ми заночували краєвид на всі 4 сторони.

Карпати, на жаль, в невеликій димці, тому видно лише хребти Хат та Великий Діл. Засніжена Боржава сховалась. А ось в сторону Угорщини та Словаччини - огляд на 50 км. Освітлені дальні гори на горизонті, аж не віриться, але це Карпати за Кошицем!

Вид з гори на виноробне село Кідьош

DSC_0602%25D0%25B0.jpg

DSC_0603%25D0%25B0.jpg

DSC_0625%25D0%25B0.jpg

Окремі будинки-садиби на схилах гори Керек

DSC_0604%25D0%25B0.jpg

DSC_0606%25D0%25B0.jpg

Скрізь на схилах виноградники: старі і такі що ще використовуються.

DSC_0614%25D0%25B0.jpg

Вулички Берегового, по угорськи - Beregszász (Береґсас)

DSC_0616%25D0%25B0.jpg

DSC_0621%25D0%25B0.jpg

Наш табір

DSC_0646%25D0%25B0.jpg

DSC_0648%25D0%25B0.jpg

Так завершився 4-ий день подорожі. Проїхали 83 км.

%25D0%25B2%25D0%25B5%25D0%25BB%25D0%25BE%25D0%25BF%25D0%25BE%25D1%2585%25D1%2596%25D0%25B44%25D0%25B4%25D0%25B5%25D0%25BD%25D1%258C.jpg

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Вранці, коли спускались з гори, заїхали в закинуту садибу, яка стоїть на схилі. Я її запримітив ще минулого дня. Довкола старі виноградники. За 200 метрів великий перлітовий кар'єр. На жаль, жодної достовірної інформації про садибу не знайшов, але це місце мені надзвичайно сподобалось.

DSC_0651%25D0%25B0.jpg

DSC_0652%25D0%25B0.jpg

У дворі колись було дуже гарно. Помітні сходинки і тераси.

DSC_0653%25D0%25B0.jpg

Зайшли всередину. Там 3 кімнати. Старий кахлевий камін. З кімнати вихід на балкон-веранду.

DSC_0655%25D0%25B0.jpg

DSC_0657%25D0%25B0.jpg

Внизу - винний підвал, сферичної форми. Напевне тут було чудове виноробне господарство ще за часів Чехословаччини. Цікаво як будинок використовувався за Союзу.

DSC_0662%25D0%25B0.jpg

Садок і дорога до будинку

DSC_0664%25D0%25B0.jpg

DSC_0665%25D0%25B0.jpg

Діючий перлітовий кар'єр зовсім поруч

DSC_0600%25D0%25B0.jpg

До Іршави їхати було цікаво. Мальовнича дорога. З однієї сторони пагорби з садибами і виноградниками.

Село Нижні Ремети.

DSC_0673%25D0%25B0.jpg

DSC_0676%25D0%25B0.jpg

З іншої - долина річки Боржава і Боржавська вузькоколійка, вздовж якої ми їхали цілий день.

DSC_0682%25D0%25B0.jpg

Чим далі в гори, тим більше закинуте полотно, подекуди на ньому вже поросли кущі та дерева. Є ділянки, де воно вже розібране. Дуже шкода, що в такій красивій місцевості більше не можна проїхати на потязі. Маршрут і краєвиди такі, що хочеться все сфотографувати.

DSC_0685%25D0%25B0.jpg

Відразу за Хмільником, між дорогою і вузькоколійкою, давне єврейське кладовище.

DSC_0689%25D0%25B0.jpg

Вид на с.Богаревиця

DSC_0695%25D0%25B0.jpg

В цей день дорога дуже вимотала нас. Їхали з швидкістю 13-20 км проти зустрічного вітру.

Обід у величезному саду. Яблуні прищеплені своєрідними "руками"

DSC_0703%25D0%25B0.jpg

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

На кінець 5 дня піднялись на невеликий перевал біля села Росош. Після тяжкого підйому велосипедів на схил хребта знайшли чудову терасу з видом на Боржавський хребет. Хмари перед заходом сонця розсіювались і сонячне проміння створювало чарівну атмосферу.

DSC_0706%25D0%25B0.jpg

Внизу на перевалі Росош

DSC_0727%25D0%25B0.jpg

Ночували знову на висоті 760 метрів.

Захід сонця над Великим Ділом.

DSC_0736%25D0%25B0.jpg

DSC_0751%25D0%25B0.jpg

DSC_0749%25D0%25B0.jpg

Вид на Росош та г. Стій 1681м

DSC_0759%25D0%25B0.jpg

DSC_0762%25D0%25B0.jpg

З Берегового проїхали 78 км.

%25D0%25B2%25D0%25B5%25D0%25BB%25D0%25BE%25D0%25BF%25D0%25BE%25D1%2585%25D1%2596%25D0%25B45%25D0%25B4%25D0%25B5%25D0%25BD%25D1%258C.jpg

Вночі було близько нуля. Замерз. Цілий наступний день їхав з температурою. Спустились до Сваляви. Дочекались електрички до Воловця. Ввечері знову крутий серпантин вгору на перевал Менчул і ночівля на вирубці лісу вище 700 метрів.

Вид на Великий Верх (Боржава)

DSC_0783%25D0%25B0.jpg

В протилежний бік видно гострий Пікуй (1408 м) - найвищу вершину Вододільного хребта.

DSC_0779%25D0%25B0.jpg

Зранку час додому. О 10 годині електричка до Львову.

Встаємо рано, достатньо часу для сніданку та споглядання краєвидів.

Внизу Воловець

DSC_0784%25D0%25B0.jpg

На одному схилі халупи-бараки

DSC_0782%25D0%25B0.jpg

Останні 26 км на велосипеді (червоним) та 30 на потязі (фіолетовим)

%25D0%25B2%25D0%25B5%25D0%25BB%25D0%25BE%25D0%25BF%25D0%25BE%25D1%2585%25D1%2596%25D0%25B46%25D0%25B4%25D0%25B5%25D0%25BD%25D1%258C.jpg

Посилання на коментар
Поділитись на інші сайти

Заархівовано

Ця тема знаходиться в архіві та закрита для подальших відповідей.


Hosting Ukraine
AliExpress WW


×
×
  • Створити...